Q0604256 - Hoe maak ik een rekeningschema aan?

In het rekeningschema zitten uw grootboekrekeningen.
U kunt het grootboek benaderen via: 'Administratie - Rekeningschema'.
Voor het opzetten van uw grootboek kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van het decimale rekeningstelsel.

Werkwijze:

Stap 1 Start Cashflow op de normale manier op.
Selecteer en open de juiste administratie.

Stap 2 Om de grootboekrekeningen in te stellen gaat u naar:
'Administratie - Rekeningschema'.

Stap 3 Klik op 'Toevoegen' om een nieuwe grootboekrekening toe te voegen.

Stap 4 Geef vervolgens een grootboeknummer in voor deze grootboekrekening.
Voorbeeld: 10100

Stap 5 Geef vervolgens een omschrijving in voor deze grootboekrekening.
Voorbeeld: Kas

Stap 6 Selecteer vervolgens of deze grootboekrekening een 'Balans' of een 'Verlies & Winst' rekening is.

Stap 7 Hierna kunt u kiezen onder welke subverdichting deze grootboekrekening moet vallen.
Voorbeeld: Liquide Middelen

Stap 8 Vul vervolgens de aanvullende gegevens van deze grootboekrekening in.

Stap 9 Klik vervolgens op 'Opslaan' om deze grootboekrekening te bewaren.


Herhaal de stappen 3 t/m 9 voor alle grootboekrekeningen die u wilt toevoegen.

Om verder te gaan met het inrichten van de administratie moeten de dagboeken worden toegevoegd.

Lees verder:

Hoe maak ik een dagboek aan ?



aanwezige onderwerpen:

Installatie
Beginnen met een administratie.
Grootboek / rekeningschema.
Journaliseren
Subadministratie
Relatiebeheer
Budgetteren
Verslaglegging
Artikelbeheer
Orderverwerking
Factureren
Gegevens corrigeren
Een administratie afsluiten
Problemen met uw programma

 Copyright (c) 2012 - Hagrusoft BV - Alle rechten voorbehouden Home | Contact | Privacyverklaring